2011-03-17 | 20:04:38

Torsdag.

Har precis avnjutit en hemlagad pizza med pizzasallad till middag. Satt rätt fint när man precis kommit hem från jobbet och har en 3-dagars ledighet framför sig. Så underbart skönt att ligga i soffan och bara mojsa framför datorn.

Imorgon ska jag laga mat, vilket inte händer sådär jätteofta. Men tänkte att jag skulle prova nåt som kallas chilitorsk med cashewnötter, det brukar min kära Ronja göra och hon tydligen älskar det! Sedan hittade jag ett recept med räkor, jag älskar räkor, och det hette nåt i stil med heta-räkor-i-vitlök och det ska då ätas tillsammans med fisken och några glas vitt. Detta kan bli succé!! ;)

Nu är det dags för en simtur och efter det ska det njutas i bastun.


1 Kommentarer
Josefina:

Om du älskar räkor precis som jag, då måste du prova detta:



Om du väljer frysta räkor, så låt dom tina innan du börjar tillaga dom.

Det går säkert lika bra med färska räkor, jag har själv aldrig provat det, men jag tror det blir godare smak med färska.



Hetta upp en panna med smör och en skvätt olja, tillsätt räkorna. Sänk sedan värmen när du tillsätter räkorna, så dom inte blir sega. Stek dom lite lätt i pannan., Dom ska inte få färg eller så, utan vänd dom bara i smöret, ca 1-2 minuter.



Tillsätt sedan 1-2 matskedar tomatpure.

2-3 krossade vitlökar.

5 dl creme fraiche.

Soya för färg.



Låt det sedan bara bli varmt.



Innan du börjar med detta så bör du ha gjort färdigt ris eller nudlar. Eftersom räkorna blir klara på ca 3 minuter.



Prova detta, det går fort och är super jävla gott!



2011-03-18 | 09:20:42
URL: http://sarajosefinanyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: